Tuesday, 14 April 2015

Usmíváte se?

Poslední dobou si všímám, jak se (především ve škole) nikdo na nikoho neusměje.
Pravda, často taky chodím po chodbách a lidi jsou mi ukradení, ale v situacích, jako je například dámská toaleta, kdy se téměř čelně srazíte s cizí slečnou, je nějaký aspoň poloviční úsměv tak nějak standartní. (Především, pokud se znáte).


Pakliže ale člověk tento úsměv neopětuje, vznikne opravdu podivná situace, kdy vypadáte jako záchodový skřítek - blbec.

Usmíváte se na lidi, když je míjíte na chodbách, neznáte je natolik, abyste je pozdravili (respektive je vidíte třeba poprvé), a oni vás buď ignorují, nebo sklopí zrak?
Je to zvláštní.


A druhá věc, lidi přestali říkat ,,s dovolením".
Všimli jste si?

Často se mi stává, že stojím v obchodě, třeba v úzké uličce s oblečením, kam se vejde jen jeden člověk, a když už tam někdo stojí, nemůžete se protlačit skrz. Můžete ale říct ,,s dovolením" a člověk sobecky okupující uličku ustoupí a vy můžete projít.

Stává se mi častěji a častěji (přiznávám, že teď už to dělám i schválně) že v případě že stojím zády k někomu, kdo k uličce přišel, a chce projít, ignoruju ho, dokud neotevře pusu.
Někdy se stane, že si toho člověka opravdu nevšimnu, neb nemám oči na zádech.
Jindy cítím, že tam někdo stojí, ale předpokládám, že si taky prohlíží oblečení v uličce, nenapadne mě, že chce projít, a prostě čeká, až mi to dojde.
Jakože nedojde teda.
A občas jsou paní a slečny tak neurvalé, že vás začnou ramínky, na kterých mají vybrané hadříky pověšené, šťouchat do zad, aby vás donutily se pohnout. Ovšem aniž by otevřely pusu.

Často mám pak chuť zacouvat, pani i s hadříkama shodit na zem, projít se a pak ji tím ramínkem zamordovat.
Asi by to bylo i tak slušnější.


Co vy, všímáte si toho? Prosíte lidi o dovolení, nebo se taky prodíráte skrz?

1 comment:

  1. No kdyby tak do mě nějaká šťouchala ramínky a ani by nic neřekla, tak bych to asi nevydržela a řekla bych jí, jestli je takový problém říct aspoň to S dovolením. Ale teda já se s tím moc nesetkávám, nebo jsem si toho aspoň zatím nevšimla. Možná si měla smůlu na špatné lidi, nebo nevím :/

    ReplyDelete