Wednesday, 7 January 2015

Diáře a deníky pro rok 2015 (Díl první)

Každoroční peklo společně se začátkem nového roku a semestru a potřebou nového
1. diáře (nakonec mám dva)
2. malého deníčku/sešitku na zapisování a kreslení
3. deníku na přednášky

Vše začalo číslem jedna.
Výběr diáře bych si chtěla každoročně řádně užít. Projít knihkupectví, papírnictví, všemi si prolistovat a zajistit, aby se ke mně nedostal ani žádný zadarmo - přibalený jako bonus k časopisu či tak něco - nebo z firemních zdrojů mého otce.

Nakonec se mi nevedlo jak bych si představovala.


Vyhlédla jsem si rozkošný pidikalendářík od Moleskine. Ani ne deset centimetrů vysoký, (zato tlustý možná ano) černý, s příjemným papírem i písmem a grafikou. Finance tomu ale nakonec nepřály, protože... no Moleskine.
(V knihkupectví jsem si dokonce dělala fotky, abych nezapomněla.)


Další jsem našla v Praze, v obchůdku s knihami v galerii U Kamenného zvonu. Nejdřív mě zaujal hobití kalendář, který měl ale nevyhovující rozvržení vnitřku, a taky ta přední strana samotná...no.
Pak ještě s ledním medvědem, sobem... nakonec jsem peníze utratila za miniknížečku Cirkus Rašelié od Alžběty Skálové. (Stálo to za to!)
(Také jsem se necítila jako dostatečný fanoušek na to mít s sebou celý rok hobití kalendář. Jiné věci mi ale neva, jak uvidíme v dalším díle...)



Pak se hledání diáře odložilo na neurčito, chvíli jsem přemýšlela na opakovanou koupí ozdobného diáře od Paperblanks, ale letos jsem chtěla vyzkoušet zase něco jiného.

V knihkupectví jsem se pozastavila nad diáři Mark's. Silikonolego, super!
...Projekt pozastaven opět víceméně kvůli ceny.



Nakonec to dopadlo tak, že spolu s maminčinou předplacenou Marianne přišel reklamní Dove diář. V typických barvách, uvnitř se spoustou "přirozeně krásných žen" v bílém prádýlku a se spoustou lahví všech Dove výrobků. Jakkoli jsou mi jindy jejich reklamy lhostejné (ignor ke všemu) a jejich modelky vypadají pěkně a vskutku přirozeně, plánuju vnitřek diáře obsahující Dove(oviny) vyříznout a zbavit se jich. Obálku jsem potáhla papírem a do přední desky vyřízla malé okýnko. Dove zmizel. >:)

(Právě jsem zjistila, že nemám foto před, takže vkládám jen něco z internetu. Takže zde. Přikládám zároveň stránku, kterou jsem vyrvala a roztrhala. Pohoršena smýšlením toho, kdo to psal.)




Druhým diářkem mi bude mini diář od značky Herlitz, který vlastním už několik let, - je to vlastně jen obal s kroužkovou vazbou vevnitř, kam každý rok vložíte novou náplň.) Jen jsem ho kvůli jeho velikosti a nevyhovujícímu rozvržení vyměňovacích papírků uvnitř nikdy pořádně nevyužila. Letos jsem si náplň za pár korun koupila, tak uvidíme.

(Tento diář mi byl vybrán maminkou když jsem byla někde na počátku střední školy, nezvyklá na denní rozvrhování času a šetření drahocennými minutami. Krátce jsem ho nosila v batohu a pak kompletně upadl v zapomnění. ...Takže ani barva nebyla mým výběrem.)
Toto je v mém případě vcelku výživné téma, takže s číslem dvě budu pokračovat v postu zvlášť.
Jak jste na tom vy a diáře či kalendáře? Používáte? Opravdu využíváte? Jaké máte rádi?

2 comments:

  1. Tak odtud pocházel ten slavný pohoršující editorial, co jsi zveřejnila na Facebooku! :D
    Každopádně jsi ten Dove diář pěkně upravila, dobrá práce :)

    Osobně mám diářů hromady, ale přiznám se, že je nepoužívám, protože mám už tak kabelku hrozně těžkou, po čase to stejně zapomenu zapisovat a raději se ptám kamarádů (= moje externí paměť), co mám dneska dělat ^^' Navíc si to můžu zapsat cokoliv do mobilu, takže u mě všechno mluví proti papírovým diářům, jakkoliv jsou nádherné.

    ReplyDelete
  2. To okienko vyzerá naozaj pekne! Aj keď ja by som nemohla mať biely diár, hneď by sa mi zašpinil :D
    A túto každoročnú dilemu dobre poznám, nikdy si neviem vybrať zápisník na nový rok. Ale momentálne som sa zalúbila do malej slovenskej značky Remini (remini.sk). Všetky zápisníčky sú ručne šité a obálky ilustrovali mladý slovenský autori ♥

    ReplyDelete