Monday, 15 December 2014

Knižní řetězák od T'Sal

1) Co právě čteš?
Převážně komixy, vypsané jsou u další otázky. Krom toho mám stále rozečtený Krakatit od Čapka. V mobilu. Proto to trvá tak dlouho. Včera jsem ale v záchvatu nespavosti kolem druhé ráno přečetla -dle aplikace- 26% knihy. Předpokládám, že dále to půjde rychle.



2) Co máš právě půjčené z knihovny?
Opět jsem vybrakovala komixovou sekci knihovny na Opavské:
Ples oběšencůTicho hrochaMaus : příběh očitého svědka. 1. [díl],Maus : příběh očitého svědka. 2. [díl],Čas dluhů,  aneb, Co byste měli vědět o penězích451 stupňů FahrenheitaBerlín. Kniha druhá, Město kouřeDějiny umění č.12, CheAlanova válka : III, Barma : na cestách s Lékaři bez hranic po Myanmaru

3) Máš právě nějakou rezervaci v knihovně?
Ne, obvykle knihy nerezervuji. Nečtu zrovna... novinky...

4) Nejhorší kniha, kterou jsi letos přečetla?
Dr Who: závoj smutku. Netroufám si tvrdit, že je to vyloženě špatné, ale bavilo by mě to více v angličtině, s jiným (ideálně 10.) doktorem, a kdyby to byl paperback menšího formátu.

5) Nejlepší kniha, kterou jsi letos přečetla?
Hmm. Nebudu nad tím příliš přemýšlet a napíšu Život v Číne: Za časů otcových. Komix, (letos jedu na komixech) ze kterého mi bylo chvílemi nevolno, když jsem si uvědomila, jak to v Číně vypadalo... a vypadá. A jak to taky vypadá jinde.

6) Máš nějaký knižní zlozvyk?
Ohýbám rožky. Nahoře když je na stránce něco všeobecně zajímavého, dole když se objeví něco souvisejícího s mou oblíbenou postavou nebo narazím na dobrý vtípek. (Pán Prstenů má zohýbaných polovinu rožků.)

7) Děláš knihám uši?
Uši... Jedině uvnitř, zvenku se mi to myslím ještě nepovedlo. Ale ničím papírové obálky knih.

8) Píšeš si poznámky na okraje stran?
Ne. Od toho jsou papírky.

9) Čteš někdy knihy vícekrát?
Už ani ne, dříve jsem to dělávala, teď knihu obvykle přečtu jednou, udělám hromadu zahnutých růžků a pak už jen přeskakuju podle toho, co mě dříve zaujalo.

10) Čteš jen jednu knihu, nebo jich rozečítáš více najednou?
Snažím se to nedělat. Většinou mám ale stejně rozečtenou třeba knihu o umění, fotografii a podobně a vedle toho buď obsáhlejší komix nebo jinou knihu - takže se mi to ani neplete.

11) Jak často čteš spoilery?
Ke knihám je nečtu. I když vzhledem k tomu, že si obvykle nekupuju novinky, už napřed vím, jak kniha skončí.

12) Jak často vybíráš knihu podle obálky?
Vůbec. Když se jdu jen tak podívat do knihkupectví, je pravda že do knih nakukuju podle toho, jak mě nalákala obálka - málokdy si ale tyhle knihy koupím.

13) Oblíbené místo na čtení?
Postel, tramvaj, vlak.

14) Dokážeš číst v autobuse?
Velmi omezenou dobu, raději to neriskuju.

15) Co tě dokáže při čtení knihy vyrušit?
Lidi.

16) Oblíbená svačinka ke čtení?
Čaj, sušenky, perníčky nebo třeba nakrájené jablko.

17) Máš čtečku e-knih?
Nemám a nejsem si jistá, jestli bych byla schopná ji za ty peníze opravdu využít.

18) Kolik knih si obvykle půjčuješ z knihovny?
Vzhledem k tomu, že poslední dobou si půjčuji komixy (určené pro starší čtenáře, ne Kačera Donalda :D) tak prostě vezmu většinu těch, které jsem ještě neměla. více než dvanáct najednou jsem jich myslím ale nepůjčovala.

19) Vrátil jsi už knihu do knihovny, aniž bys ji přečetla?
Určitě ano.

20) Jakou největší částku jsi najednou utratila v knihkupectví?
Kolem 800Kč.

21) Jsi zvyklá skladovat nebo knihy po přečtení posíláš dál?
Nekupuju si a ani nedostávám knihy, které bych nechtěla, takže je všechny mám.

22) Máš ráda knihy uspořádané?
Vizuálně ano, prakticky je většinou v knihách, které mám ráda a nebo které často vytahuju nestálý binec. Mám ráda ohmatané zohýbané knihy se známkami četby. Je to taková představa dvou protikladů:



23) Ve kterém jazyku čteš knihy nejčastěji? V kolika dohromady to zvládneš?
V češtině. Hezké slova, 100% porozumění textu. Jednodušší knihy v angličtině, (Star trek a spol), pro zajímavost ve Slovenštině.
Lepolero zvládnu i německy.

24) Kdybys mohla číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybrala?
Němčině, ruštině, Latině

25) Oblíbený básník?
K veršům jsem bohužel poněkud... hluchá.

26) Oblíbená kniha z dětství?
My z ostrovSaltkråkan, Děti z Bullerbynu (Všeobecně Astrid Lindgrenová), Heidi, děvčátko z hor, Rezinka...

27) Oblíbená knižní postava?
Aragorn, Legolas, Mirek Dušín... :D

28) Oblíbený knižní záporák?
Sauron, Saruman, dr Moriarty...

29) Žánr, který čteš nejméně?
Nejméně? ...Horory...?

30) Žánr, který čteš nejvíce?
Fantasy, Sci-fi

31) Knihy, kterým se vyhýbáš?
Zaručeným supernovinkám a bestsellerům (jestli jsou fakt tak dobré, o nic nepřijdu když k ní dojdu sama od sebe za dva roky místo toho aby mi je teď nějaké knihkupectví vnutilo).

32) Kniha, kterou jsi nedokázal přečíst?
120 dnů sodomy

33) Co musí kniha mít, aby tě zaujala?
Časté rozhovory mezi postavami, přímou řeč. Akci, emoce a nějaké duchovno.

34) Oblíbená filmová adaptace?
Třeba Muž, který sázel stromy.

35) Adaptace, která tě naprosto zklamala?
Hobit? :D

-Řetězák podle ukraden z růžového blogísku T'Sal.-
Mohla by v něm pokračovat třeba Ája nebo Míša. ;)

5 comments:

  1. Tys někdy začala číst 120 dnů sodomy? Eeeeh :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Začala, no. :D a tím to taky skončilo :D

      Delete
    2. Nedivím se, mě stačilo na wiki přečíst obsah a bylo mi z toho blbě po zbytek dne :D

      Delete